6. mail toimub Teeme Ära koristuspäev

Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

Bänner Teeme Ära (1200x630px)
Teeme Ära talgupäev toimub 6. mail.

6. mail toimub Teeme Ära koristuspäev ehk talgud.

Teeme Ära algatus kutsub 2023. aastal:

  •  koristatama ja tegema ligipääsetavaks keldreid
  • looma koolide juurde elurikkuse alasid
  • korrastama saunasid.

Keldrid pakuvad varju

Teeme Ära algatus teeb koostööd Päästeametiga. 

Päästeamet soovitab hoida keldrid korras,
et vähendada tuleohtu. 

Päästeameti andmetel sai eelmisel aastal tuleõnnetus 20 korral alguse keldrist. 

Korras keldrisse saab hädaolukorras varju minna. 

Keldrisse saab rajada ka eluks vajalike esmaste varude hoiukoha.

Varusid võib koguda nii oma perele kui ka kogu maja rahvale.

„Maailmas valitsevat ärevat olukorda arvestades
on ka meil Eestis vaja valmistuda võimalikuks hädaolukorraks.

Seepärast soovitame talgupäeva käigus korrastada keldreid nii,
et majaelanikud saaksid neid vajadusel kasutada esmase varjumispaigana,
kus on võimalik mõnda aega viibida.“

Talgud toovad koolide juurde elurikkust

2023. aastal toimub noorte laulu- ja tantsupidu,
mille korraldajad kutsuvad loodust kaitsma ja märkama.

Hoidmisest ja hoolimisest on kantud ka peo läbiv mõte “Püha on maa”.

Teeme Ära algatus teeb koostööd Eesti Laulu- ja Tantsupeo sihtasutusega.

Loodust saab hoida ka talgutega.

Teeme Ära algatus soovitab muuta koolide ümbruse elurikkaks. 

Nendele koolidele,
kes talguid plaanivad,
antakse seemnepakk Eesti niidutaimede lapikese rajamiseks kooliümbrusse.

"Igaüks meist saab elurikkuse kiire vähenemise peatamiseks palju ära teha."

Talgutega saab saab saunad korda

2023. aasta on sauna-aasta.

Sauna-aasta tähistamiseks kutsub ka Teeme Ära algatus korrastama saunasid.

Päästeamet soovitab hoida saunad korras,
et vähendada tuleohtu. 

Tee ise talgud!

Rohkem teavet leiad Teeme Ära talguveebist.
Talguveebi saad kirja panna ka oma talgud.

Teeme Ära talgupäeval saab igaüks talguid eest vedada ja teisi kaasa kutsuda.

Üle-eestiline Teeme Ära talgupäev sai alguse 2008. aasta suurest prügikoristusest. 
2009. aastal toimusid suured mõttetalgud.
Alates 2010. aastast saab talguid teha igaüks.

6. mail korraldavad Teeme Ära talgupäeva:

  • Eestimaa Looduse Fond
  • Eesti Külaliikumine Kodukant. 

Talgupäeva toetavad:

  • Siseministeerium
  • Päästeamet
  • Sigrid Rausing Trust
  • Dentsu
  • Bauhof
  • Nordic Hotel Forum
  • Schneider Electric
  • Eesti Laulu- ja Tantsupeo Sihtasutus
  • MTÜ Eesti Maaturism.
FOTO Katrin Jõgisaar (230 × 230 px). ALLIKAS erakogu

Katrin Jõgisaar

Loo koostaja ja kujundaja
- lihtsaskeeles.ee peatoimetaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja

Lihtne keel

Lihtne keel on lihtsustatud keel.
See on vajalik inimesele,
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.

Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.

Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

Scroll to Top