Konnade tõttu piiratakse Astangul liiklust
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Astangu tänaval on algamas konnade rändeaeg.
Nendel päevadel kella üheksast õhtul kuni kella kuueni hommikul tohib Astangu tänaval sõita ainult ühistransport.
Piirang kehtib Kotermaa tänav kuni Astangu tänav 19/3.
Konnad on liikumas talvitumispaikadest tiikidesse,
kus nad pulmi peavad.
Astangule jõudmiseks või sealt lahkumiseks saab kasutada Järveotsa teed.
Vaata lisa: Konnad teelt Facebooki leht
Miks konnad rändavad?
Konnad veedavad külma aja talveunes.
Nad talvituvad maapinda kaevunult, aga ka veekogudes.
Järglasi saavad konnad vees.
Konnad rändavad 2 korda aastas:
- kevadel suunduvad konnad veekogudesse pulmi pidama
- sügisel liigutakse tagasi talvituskohta.
Miks piiratakse liiklust Astangu tänaval?
Konnadel on kindlad teekonnad, mida nad rännates läbivad.
Astangu tänav Tallinnas jääb ette konnade rändeteele.
Konnade teekond talvituskohtadest tiikidesse ületab sõiduteed.
Kui liiklust ei piirata,
hukkuvad paljud konnad autorataste all.
Kuna enamasti liiguvad konnad päikeseloojangust hommikuni,
siis kehtib liikumiskeeld samal ajal.
Miks on konnad olulised?
Konnad on looduse toimimiseks väga tähtsad.
See kui palju konni on,
mõjutab teisi loomi, linde ja ka inimesi.
Konnad on looduslikud kahjurite tõrjujad.
Nende järgi saab hinnata looduse seisundit.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!

