6. mail toimub Teeme Ära koristuspäev
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
6. mail toimub Teeme Ära koristuspäev ehk talgud.
Teeme Ära algatus kutsub 2023. aastal:
- koristatama ja tegema ligipääsetavaks keldreid
- looma koolide juurde elurikkuse alasid
- korrastama saunasid.
Keldrid pakuvad varju
Teeme Ära algatus teeb koostööd Päästeametiga.
Päästeamet soovitab hoida keldrid korras,
et vähendada tuleohtu.
Päästeameti andmetel sai eelmisel aastal tuleõnnetus 20 korral alguse keldrist.
Korras keldrisse saab hädaolukorras varju minna.
Keldrisse saab rajada ka eluks vajalike esmaste varude hoiukoha.
Varusid võib koguda nii oma perele kui ka kogu maja rahvale.
„Maailmas valitsevat ärevat olukorda arvestades
on ka meil Eestis vaja valmistuda võimalikuks hädaolukorraks.
Seepärast soovitame talgupäeva käigus korrastada keldreid nii,
et majaelanikud saaksid neid vajadusel kasutada esmase varjumispaigana,
kus on võimalik mõnda aega viibida.“Päästeameti ennetustöö osakonna juhataja Janika Usin
Talgud toovad koolide juurde elurikkust
2023. aastal toimub noorte laulu- ja tantsupidu,
mille korraldajad kutsuvad loodust kaitsma ja märkama.
Hoidmisest ja hoolimisest on kantud ka peo läbiv mõte “Püha on maa”.
Teeme Ära algatus teeb koostööd Eesti Laulu- ja Tantsupeo sihtasutusega.
Loodust saab hoida ka talgutega.
Teeme Ära algatus soovitab muuta koolide ümbruse elurikkaks.
Nendele koolidele,
kes talguid plaanivad,
antakse seemnepakk Eesti niidutaimede lapikese rajamiseks kooliümbrusse.
"Igaüks meist saab elurikkuse kiire vähenemise peatamiseks palju ära teha."
Teeme Ära talgupäeva eestvedaja Henrik Raave
Talgutega saab saab saunad korda
2023. aasta on sauna-aasta.
Sauna-aasta tähistamiseks kutsub ka Teeme Ära algatus korrastama saunasid.
Päästeamet soovitab hoida saunad korras,
et vähendada tuleohtu.
Tee ise talgud!
Rohkem teavet leiad Teeme Ära talguveebist.
Talguveebi saad kirja panna ka oma talgud.
Teeme Ära talgupäeval saab igaüks talguid eest vedada ja teisi kaasa kutsuda.
Üle-eestiline Teeme Ära talgupäev sai alguse 2008. aasta suurest prügikoristusest.
2009. aastal toimusid suured mõttetalgud.
Alates 2010. aastast saab talguid teha igaüks.
6. mail korraldavad Teeme Ära talgupäeva:
- Eestimaa Looduse Fond
- Eesti Külaliikumine Kodukant.
Talgupäeva toetavad:
- Siseministeerium
- Päästeamet
- Sigrid Rausing Trust
- Dentsu
- Bauhof
- Nordic Hotel Forum
- Schneider Electric
- Eesti Laulu- ja Tantsupeo Sihtasutus
- MTÜ Eesti Maaturism.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!

